Airlie Beach/Whitsundays

24 april 2019 - Airlie Beach, Australië

Hello!
Daar ben ik weer, vanuit Airlie Beach! Nog even wachten op de bus naar Cairns vanavond, dis mooi even tijd om over de avonturen op de Whitsundays te vertellen!

Avonturen die bijna niet hadden plaats gevonden, omdat ik in de overtuiging was dat er maar 1 meetingpoint was in de haven waar vandaan de boten vertrokken. Ik bleek dus bij de verkeerde meetingpoint te staan, maar gelukkig kwam een van de guides terug in een bootje nadat ik de travel agency had gebeld. Klein avontuur voor het daadwerkelijke avontuur dus!

Dag 1 op de boot begon gelijk goed met de eerste rainstorm op de boot, maar gelukkig maar een korte. De eerste stop was een zandbank waarvandaan we de sunset zouden kunnen zien. Helaas was het nog steeds goed bewolkt dus hebben we de zon er op de groepsfoto maar zelf bij gefotoshopt! Wel konden we genieten van prachtige kleuren in de lucht door de ondergaande zon achter het wolkendek
De eerste avond legden we het anker aan in Stonehaven Bay en kregen we het motto van de guides te horen; when ankered, get wankered! Oftewel, de wijntjes en biertjes mochten open terwijl de gidsen aan de slag gingen om ons een heerlijk diner voor te schotelen!
Een heerlijk avond met een geweldige groep en later zelfs prachtig entertainment van een lokale performer; een dolfijn die al snel de naam Gary kreeg! Gary bleef maar om ons heen zwemmen en kwam later zelfs terug met een andere dolfijn die de naam Mary kreeg! Geen foto's van onze prive dolphinshow helaas, omdat het al erg donker was en we de dolfijnen al met een zaklamp (spotlight?) moesten volgen.

Dag 2 begon met een vroeg ontbijt, 6:30, om daarna de eerste snorkel ervaring in het Great Barrier Reef van de bucketlist te kunnen vinken! Echt prachtig, zeer kleurrijke koralen, heel veel vissen en een watertemperatuur van 27 garden! Ik heb een hoop foto's en video's dus die komen later als ze op mn laptop staan!
Na het snorkelen werden de zeilen gehesen en begonnen we aan de toch naar Tongue Bay. Met behoorlijk hoge golven, dus af en toe lekker opgefrist met een golf over de boot heen! Maar met de deining, wind om je heen, wonderful views en geweldige travelmates, kan ik alleen maar zeggen; I love the boatlife!
Eenmaal aangelegd in Tongue Bay werden we met een klein bootje op het strand afgezet om een kleine hike te maken naar de lookout over Whitehaven Beach en Whitsunday Island. Wie ooit Instagram plaatjes heeft gezien van de Whitsundays; dat is die baai dus! Met ieder getijde of weertype is de baai weer net even anders. Tijdens de hike zagen we al een dreigende lucht in de verte, maar net toen we boven waren en een paar prachtige foto's hadden gemaakt, barstte het los en moesten we schuilen onder de bomen. Gelukkig was deze bui maar kort en konden we nog even van de view genieten voor we naar Whitehaven Beach verder gingen. Daar hadden we net ons handdoekje neergelegd bij de beroemde Instagram boom (na de verplichte insta plaatjes natuurlijk :P), toen de lucht weer erg donker werd en we uiteindelijk terug moesten rennen naar een plaats met meer bomen voor beschutting. Op Whitehaven Beach zouden we een paar uurtjes blijven, dus hebben we er maar het beste van gemaakt door een nat en zanderig, maar wel met onwijs veel lol, potje strandvoetbal te spelen!
Eenmaal weer op de boot was iedereen wen tijdje bezig met hoe zichzelf en de spullen zandvrij en enigszins droog te krijgen, en warm te worden met thee en koffie, toen de crew iedereens favo crew werd door met twee schalen nachos uit het keukentje te komen 😍! Het diner bleef in Mexicaanse sferen met burritos, een perfecte start voor de 2nd night boat party! Rond het diner kwamen de drankjes ook weer tevoorschijn en kon de laatste nacht beginnen! Wederom een legendarische boatparty, waarin nieuwe drankspelletjes zijn gespeeld, trucs met touwtjes en schippersknopen zijn geleerd en waarin we onze internationale dans- en zangkwaliteiten hebben kunnen showen! Kortom; een echte travelparty zoals het hoort met legends van travelmates!

Dag 3 was een relaxte dag waar we sochtends nog konden snorkelen, zwemmen of gewoon lekker chillen in de boot in de zeldzame zonnestralen van de trip. Daarna werden de zeilen weer gehesen en was de koers terug naar Airlie Beach.

Nu weer in de Greyhound bus op weg naar Cairns voor de volgende stop in het Eastcoast-avontuur, na nog een korte afterparty met de rest van de Broomstick-crew!
Dankjewel crew van Prosail (Xav, Blake & Crispie) voor een legendarische tour met de Broomstick boot. En vooral een hele grote shoutout naar de geweldige groep travelmates die deze 3 dagen onvergetelijk hebben gemaakt! ❤

1. Padre:
    24 april 2019
    Dit is zoals een vakantie moet zijn, heerlijk en weer top om te lezen. Hiermee kom je helemaal in de stemming voor onze reis volgende week en onze date in Darwin, Ik zie er naar uit😍😍
  2. Cindy:
    24 april 2019
    Wat een heerlijke boottrip is dat geweest! Zelfs de regen kon de goede sfeer niet drukken 👍. En voor ons weer bonus dat je zoveel beleeft, want dan komen er vaak nieuwe blogs om van te genieten. Tot gauw, meis!!! Xxx
  3. Oma joke:
    25 april 2019
    hoi lief wat een leuke blog ! toch weer spannende dingen meegemaakt op de boot maar voor jou geen zee te hoog ! op naar het volgende avontuur en ik naar je volgende verhaal knuffel Oma Joke Xxx
  4. Oma Kitty:
    25 april 2019
    hoi liefie het is altijd genieten van je schrijven en al die prachtige foto''s heel veel liefs van oma kitty en een dikke pakkerd xxxxxx