Byron Bay

23 maart 2019 - Byron Bay, Australië

Hi y’all!

Net uitgecheckt bij de Backpackers Inn on the beach in Byron Bay, het eerste hostel van het Eastcoast avontuur. Wat een top start van de reis! Echt een heerlijk hostel, met een eigen opgang naar het strand, gezellige mensen, leuke trips en een heerlijk relaxte vibe. Kortom; de ideale afspiegeling van Byron Bay zelf.

Ik ben hier afgelopen maandag aangekomen, na een 13 uur durende busreis vanuit Sydney. Het eerste wat me opviel toen ik uit Sydney weg was, was hoe luidruchtig Sydney eigenlijk is… In Sydney hoor je letterlijk altijd wel iets. Byron Bay is een heerlijk stadje met relaxte hippie- en backpacker-vibes. De standaardstijl hier zijn slippers of op blote voeten en ’s avonds zijn er overal straatmuzikanten met live muziek op straat. Goed begin van de Eastcoast reis!

De eerste dag in het hostel heb ik meteen twee tours geboekt; een snorkeltour en een excursie naar Nimbin en de rest van de omgeving van Byron Bay. De snorkeltour was gelijk op dinsdag, omdat het zicht op dat moment extreem goed was, 30 meter (iets met twee golfstromen die perfect samen kwamen). Degene bij ik boekte zei al dat ik vooral moest zorgen dat ik m’n gopro niet zou vergeten, omdat er grote kans was op schildpadden en zelfs manta rays.

Dinsdag werd ik om 7:30 opgehaald en zijn we naar Brunswick gereden om vervolgens met de boot naar Julien’s Rock te varen. Daar kregen we een kleine uitleg over veiligheidssignalen onder water en toen mochten we dan eindelijk het water in. Echt geweldig! We hebben luipaardhaaien, roggen (geen manta ray) en knalblauwe zeesterren gezien. We hebben zelfs Dory gevonden! :P

Maar het mooiste van de trip was toen ik de schildpad in het oog kreeg en deze ongeveer een meter van mijn camera af omhoog kwam om lucht te happen. Ik ga zo snel mogelijk m’n foto’s en video’s op m’n laptop zetten, dus dan kunnen jullie het ook mee ervaren!

M’n tweede excursie was op vrijdag. Hiervoor werd ik om 9:00 opgehaald om de omgeving van Byron Bay te verkennen, te beginnen met de Killan waterval, waar we onder konden zwemmen. Heel bijzondere plek en vooral gaaf dat we niet in het hoogseizoen waren, want onze gids vertelde dat je dan in de file staat om er uberhaupt te komen. Nu waren we zo’n beetje de enige groep. Ten tweede zijn we doorgereden naar het hippiedorpje Nimbin. Nimbin wordt hier het ‘Amsterdam van Australië’ genoemd (beetje overdreven trouwens, ik denk dat diegene nog nooit in Amsterdam is geweest), maar dit is vooral vanwege het feit dat dit het dorpje is als je cookies met wat extra’s erin wil halen. In de jaren ’60 (of ’70) werd er in Nimbin een hippiefestival gehouden (waarvoor voor het eerst toestemming aan de Aboriginal bevolking van deze omgeving is gevraagd). Dat het een soort hippiecommune is zie je vooral in alle kleurrijke huizen en de schilderingen van wietplanten overal… Verder is Nimbin eigenlijk vooral heel klein, dus na 20 minuutjes rond te hebben gelopen hadden we alles wel bekeken en gingen we terug naar de gids, die inmiddels de lunch had voorbereid. Na de lunch zijn we langzaamaan teruggereden naar Byron Bay met nog een aantal viewpoints voor fenomenale uitzichten van New South Wales.

Naast deze tours heb ik deze week vooral heerlijk genoten van het strandleven en de geweldige travelbuddies hier in het hostel. Deze week stond in het teken van zon, zee, (body)surfen, beachvolleybal en alles waar je aan denkt bij een hostel op het strand. Daarnaast heb ik de omgeving verkend per fiets en ben zo in het Arakwal National Park en op Tallow Beach beland en ben ik samen met een andere gekke backpacker om 5:30 opgestaan voor een hike naar de vuurtoren van Byron Bay om de zonsopgang te zien.

Kortom, deze eerste week was een topbegin en schept goede verwachtingen voor de rest van de Eastcoast en de rest van Aussie!

1. Cindy:
    24 maart 2019
    Wat een heerlijk begin van je Eastcoast travels. Die heb je maar vast weer in de pocket! Ben erg benieuwd naar je onderwater foto's. Xxx
  2. Padre:
    24 maart 2019
    Al veel over verteld, maar altijd weer leuk om het jouw verhaal opnieuw te lezen. Blijf lekker genieten van het mooie land, op naar Darwin!! 😀😀
  3. Oma joke:
    24 maart 2019
    lieve schat wat een heerlijk weekje was dat voor je en er komt nog veel meer meisje genieten maar !knuffel Oma Joke X x x
  4. Anne Zwet:
    24 maart 2019
    Mooi begin van je reis Dian. Ziet er allemaal zo gaaf uit! Super leuk om te lezen. Ben heel benieuwd naar de onderwater fotos !! Liefs Anne
  5. Wim:
    24 maart 2019
    Weer "on the move", benieuwd naar de nieuwe verhalen. Het begint al goed!
  6. Oma Kitty:
    24 maart 2019
    Lieverd wat geniet jij en wat kan je heerlijk schrijven ik geniet er steeds van.
    Oma Joke komt 29 maart tot 3 april naar me toe en dan gaan we 31 maart de bloemetjes buiten zetten je weet wel waarvoor. Heel veel liefs van oma K en een heeeeele dikke knuffel en vast van harte gef.