Fraser Island

1 april 2019 - Fraser Island, Australië

Hello people! Op het moment van schrijven van deze blog, zit ik in de bus van Rainbow Beach terug naar Noosa. Rainbow Beach is waar mijn Fraser Island jeep tour 2 dagen terug begon!

Op vrijdag 29 maart kwam ik in Noosa aan, in het Nomads hostel. Door een kleine vertraging met de Greyhound vanaf Brisbane, 5 minuten voor de briefing met de rest van de groep begon. Na de briefing wat snacks ingeslagen en na het welkomstdrankje in nomads maar mn dorm opgezocht, aangezien de volgende dag om 5:30 de wekker zou gaan voor de tour!

De volgende ochtend een vroeg ontbijt, spullen veilig opbergen in nomads en de bus in op weg naar Rainbow Beach om met de 4wd verder te gaan naar de ferry naar Fraser Island. De eerste dag werd een beetje anders dan gepland, omdat we niet naar Lake McKenzie konden, door een vermissing. Wat normaal gesproken de laatste dag is van de tour deden wij nu als eerst; een hike van 45 minuten naar Lake Wabby. Daarvoor ook de eerste keer rijden over het strand van Fraser Island met een 4wd! Echt super tof! De hike was prachtig maar wel warm. Je merkt echt dat het steeds meer subtropisch wordt in Queensland; warm, vochtig, muggen en plensbuien. Dat laatste mochten we aan den lijve ondervinden toen we onderweg terug waren van Lake Wabby. Het begon als wat spetjes, maar al snel kwam de regen gestaag naar beneden en hield het niet meer op. Verzopen kwamen we dan ook aan bij de jeep en de terugweg over het strand was avontuurlijk.... vooral volgen van de lichten van de jeep voor me (Lang leve het zijn van car 4, de laatste in de rij!). Eenmaal in het hostel bleek dat de tenten ook nat waren van binnen en werden we naar een dorm geupgrade! De rest van de avond was het diner, proberen om onszelf en kleding droog te krijgen en drankjes en internationale gezelligheid in de dorm!

Dag 2, en m'n b-day, begon evengoed vroeg; 7 uur aan het ontbijt, maar toch toegezongen met Happy Birthday door al m'n travelmates! Deze dag begon voor mij als chauffeur over het strand maar ook over hobbelige en spannende inland tracks. We kwamen al snel aan onze nickname 'car 4 'trouble-car'', aangezien we vaak de gids op de radio hoorde met 'car 4 keep up' of 'car 4 easy'... 🤣 Eenmaal weer op het strand moesten we allemaal uitstappen en vertelde de tourguide dat we een 'pippy-race' gingen doen. Een pippy bleek een klein schelpdiertje begraven onder het zand. Aan ons de taak om er eentje te vinden en aan het water opnieuw neer te leggen. De pippy die zich als 1e weer ingegraven had gewonnen. Mijne had er weinig zin in, maar liet zich na een paar golven toch overhalen, hahaha. De volgende stop was het beroemde scheepswrak op Fraser Island en daarna een vroege lunch (inmiddels waren we van chauffeur gewisseld trouwens). Na de lunch zijn we door gegaan naar de Champagne Pools, wat helaas geen zwembad vol met bubbels is maar rockpools waar de golven overheen slaan, zodat het lijkt op champagne in de pools. Vervolgens door naar Indian Head, waar James Cook in 1770 langs vaarde en aboriginals (Batchulla tribe) voor het eerst zag. Hier hebben we van een spectacular uitzicht mogen genieten 😍. De afsluiting van de tweede dag was Eli Creek. Eli Creek is een helder snelstromend beekje naar de zee, waar je met poolnoodles en opblaasbanden door heen kan dobberen/zwemmen. Het is wel even door het ijskoude water heen (zijn we niet meer gewend hier in Aussie 😝), maar dan heb je ook wat. Ik heb het gefilmd dus dat komt zodra ik mn laptop kan opladen ergens! De avond van dag 2 was weer diner, en drankjes doen in de dorm. Dit was natuurlijk mijn b-daynight, alleen had ik savonds knallende koppijn (waarschijnlijk van de zon) en moest ik dus helaas vroeg afhaken. De rest bleek het trouwens ook niet mega laat gemaakt te hebben, waarschijnlijk iets met vroeg opstaan... :P

Dag 3, vandaag, begon weer vroeg en na het ontbijt gingen we op weg naar Lake Mckenzie. De weg er naar toe was rough en ik was blij dat iemand anders reed. We hebben wel erg gelachen, stel je zeg maar een blender voor, maar dan in de vorm van een auto met mensen die door elkaar geschud worden.... 😂 Lake McKenzie was prachtig, helderblauw en een heerlijke temperatuur. Kijk vooral de foto's, dat geeft waarschijnlijk een beter beeld... De laatste stop was Central Station, waar vroeger inderdaad een station lag om hout van het eiland af te voeren, maar waar je nu een klein wandelingetje door het rainforest kan maken. Door dat rainforest loopt de 'invisible river' omdat er duizenden liters water door heen stroomt maar je het niet hoort en het kraakhelder is doordat het door zand is gefilterd. Na de lunch was ik weer de chauffeur voor het stuk naar de ferry en naar Rainbow Beach. Heel gaaf, maar door zacht zand is best spannend omdat het voelt alsof je geen controle meer hebt, alsof de auto op treinrails rijdt als het ware. Je moet juist zo min mogelijk sturen maar dat is best even schakelen. Maar we zijn heelhuids aangekomen in Rainbow Beach!

De afgelopen drie dagen waren heerlijk, dankzij de prachtige omgeving van Fraser Island, een geweldige groep en mede reisgenoten in de 'trouble-car'. An amazing 25th birthday!

1. Cindy:
    1 april 2019
    Dat is nog eens een geweldige manier om je verjaardag te vieren!
  2. Gea:
    1 april 2019
    Genieten van jouw verhalen!! Het is alsof ik erbij ben!
    Wat een heerlijke verjaardag voor je🎈
    Heel veel verjaardagsknuffels😘😘😘😘🐾
  3. N j caffa:
    1 april 2019
    met nico wat een verjaardag !
  4. Karin:
    Dian dit klinkt tof!!! Zo’n verjaardag vergeet je nooit meer Veel liefs Xxx
  5. Padre:
    2 april 2019
    Weer gaaf dianne, en wat een omgeving om je verjaardag te vieren. Helemaal top😍😍
  6. Cindy:
    4 april 2019
    En wat een mooie foto's!
  7. Oma joke:
    4 april 2019
    lieve schat een beetje laat ik was bij Oma Kitty vandaar maar wat ik zou zeggen Wauw nog veel plezier ! knuffel Oma Joke Xxxxx