Gili Air; paradise vibes

19 juli 2019 - Gili Air, Indonesië

Selamat! Daar zijn we weer, met een blogje van Gili Air. We hebben hier een aantal heerlijk, relaxte dagen gehad in paradise!
Dinsdagochtend zijn we vroeg opgestaan en na een laatste ontbijtje in Kuta zijn we met de taxi naar de haven in Bangsal gegaan. Hier probeerde hij ons nog af te zetten bij z'n vriendjes die meer vroegen voor de overtocht, maar aangezien we hier al voor gewaarschuwd waren, zijn we stug doorgelopen naar het officiele loket! Eenmaal op Gili Air was de volgende uitdaging om van de boot naar de kade te komen, omdat indonesiers moeite hebben met het dichtbij aanleggen van een boot, en vervolgens zijn we het eilamd afgelopen met de backpacks om bij de homestay aan te komen en de rest van de dag op het strand te chillen. De homestay bleek helaas heel anders dan op de foto's (denk schimmel in de badkamer en chagrijnige en onvriendelijke staff) dis hebben we de 1e avond een nieuwe boeking gemaakt en op dag twee zijn we hem, na een heerlijk ontbijt, heel gauw gesmeerd! Dat bleek een hele goede keuze, want de vriendelijkheid en gastvrijheid hier maakte het minder leuke begin helemaal goed! Daarnaast bleek het strand hier ook nog eens veel mooier met schommels in het water, prachtige views en aan alle kanten instagrammable paradijselijke plaatjes! We hebben dus heerlijk gezond en gezwommen en 's avonds drankjes gedaan in een tentje met een liveband en uiteindelijk een heus strandfeestje! Dansen op het strand; check!

Gisteren zijn we de laatste volle dag goed begonnen met een traditionele massage met uitzicht over de oceaan. We kwamen dus helenaal zen aan op het strand waar ze nog precies twee bedjes voor ons hadden op een, zo mogelijk, nog paradijselijker plekje. Wederom hebben we heerlijk gezwommen, geschommeld in de zee en natuurlijk de dag afgesloten met het delicious Indonesische eten op het strand bij zonsondergang!

Vandaag is een reisdagje en we zijn dus vroeg opgestaan om met paard en wagen naar de haven van Gili Air te gaan. Daar werd het nog even spannend, omdat alle atm's niet meer werkten en we nergens met creditcard konden betalen, maar na het hele eiland over gefietst te zijn op zoek naar een atm en een paar uur gewacht te hebben in de haven op de boot, zijn we op weg gegaan naar Nusa Penida, om daar helemaal uitgewaaid en wel, te beginnen aan het volgende deel van de reis!

1. Padre:
    19 juli 2019
    Weer gaaf om te lezen, heerlijk om zo’n paradijsje je vakantie door te brengen. Blijf genieten en vooral veel ‘geiten’😜😜
  2. Cindy:
    19 juli 2019
    Kan het nog mooier en chiller worden dan dit? Ben benieuwd wat Nusa Penida weer voor moois te bieden heeft. Kom maar op met die foto's! Have fun 😘😘
  3. Oma joke:
    19 juli 2019
    zo te zien gaat het prima met de meisjes ! en het gaat nog verder wat apart die schommels in zee veel liefs Oma Joke xxx
  4. Karin:
    Hi Dian
    Wat genieten wij op afstand met je mee! Veel pret de komende dagen Xx
  5. Gea:
    22 juli 2019
    Die schommels in zee!😳 geweldig!!!😁😘