Magnetic Island

7 mei 2019 - Magnetic Island, Australië

Voordat ik morgen mijn 34 uur durende busreis start naar Darwin, nog even een blogje van mijn paradijselijke dagen op Magnetic Island, door de locals liefkozend #maggie genoemd. Ik heb hier 2 nachtjes vertoefd en omdat ik dag 1 al vroeg de ferry had, 3 volle dagen kunnen genieten van alles wat Maggie te bieden heeft.

Dag 1 dus vroeg opgestaan en met me and my backpack op weg naar de ferry. Ongeveer 2 minuten op pad kwam ik een ander meisje tegen met een grote backpack dus we kwamen meteen aan de praat met de opening of ze toevallig ook naar Magnetic Island ging. De komende twee dagen hebben we samen het hele eiland verkend!
Nadat de ferry ons naar Maggie had gebracht en we hadden ingecheckt in het Base hostel, hebben we ons dagticket voor de bus gekocht en zijn we op pad gegaan naar de Forts walk, waarvan we hadden gehoord dat dit de beste plek was om koalas in het wild te spotten. Ik had een beeld in m'n hoofd waarbij je ongeveer in elke boom 3 koalas zou zien, misschien ingegeven omdat de travel agencies spreken van "koala-island", maar dit bleek in de praktijk wat anders te zijn. Gelijk aan het begin hebben we een koala kunnen zien, verstopt tussen het grown, maar daar hield het voor de koalas mee op. De hike was daarmee absoluut niet minder bijzonder met spectaculaire views, kleine slangetjes die langs het pad geleden en op het einde zelfs een kangaroo die zich tussen de bomen had verstopt. De Forts walk zelf is een oude militaire weg uit de tweede wereldoorlog en bovenaan is de signalling post, vanwaar ze schepen konden zien aankomen. Ik begrijp helemaal de keuze voor deze plek, want de view bovenaan is adembenemend en je kan inderdaad eindeloos de horizon zien. Als je daar geen schepen kon signaleren, was er waarschijnlijk iets mis gegaan in de militaire keuring.... :P
Na de Forts walk waren we inmiddels best wel hongerig en na een half uurtje in de zon te hebben gewacht, kwam de bus die ons naar Horseshoe Bay zou brengen, waar we eerst aan een welverdiende lunch van Latin-pizza (pizza op een tortilla) gingen. Na de lunch zijn we over het marktje dat daar toevallig werd gehouden gelopen om vervolgens op het strand te chillen. Ik ben ook nog een heel eind over het strand gelopen naar het rustigere deel van het dorpje en het strand voor wat prachtige panorama foto's, speciaal voor jullie 😘 (totaal niet voor mezelf natuurlijk.... 😇).
Vanuit het hostel hadden we gehoord dat in een bepaalde baai, met veel rotsen, rond zonsondergang, de wallabies buiten komen spelen, dus rond half 5 waren we bij Alma Bay en Geoffrey Bay voor nog wat meer cute wallaby foto's!
Eenmaal weer in het hostel, even opgefrist en aan het diner onder een schitterende sterrenhemel. Het is net vakantie hier... :P

Na de eerste nacht in onze dorm met klotsende golven als achtergrondgeluid, begon dag 2 op Maggie met een heerlijk ontbijtje met uitzicht op zee. Vandaag wilden we eigenlijk een topless-car huren, wat de beste manier schijnt te zijn om Maggie te zien, maar vanwege Labour Day waren deze helaas allemaal al verhuurd. Dan maar weer een busdagticket!
Waar we eerst van plan waren om een hike te doen naar een van de bays die we vanaf de Forts walk hadden gezien, zijn we uiteindelijk op tour geweest in een koala sanctuary vlakbij Horseshoe Bay, Bungalow Bay Koala Village voor de nieuwsgierigen. Het heet Koala Village, maar naast deze schattige, levende knuffels hebben ze er ook turtles, crocodiles, leguanen, slangen en vogels. In anderhalf uur werden we door de sanctuary geleid en mochten we de koalas aaien en selfies met ze maken (de koalas couldn't care less trouwens, ze slapen gewoon door, zelfs met de ogen open. Kan iets te maken hebben met het feit dat hun between zo groot zijn als onze pinknagel). Verder kregen we een leuke uitleg bij ieder dier en konden we foto's maken met een slang om ons nek en een vogel op one schouder (niet tegelijk trouwens.... :P).
Deze tweede dag hebben we afgesloten met een hike naar Hawkins point waar we een prachtige sunset konden bewonderen!

Dag 3 is de uitcheckdag en vooral een chill dagje om nog even te genieten van de paradijselijke Maggie-vibes, voor ik de ferry terug naar Townsville neem.
Vanavond nog 1 nachtje in Townsville en dan morgen om 7:00am gaat de langste busreis van al m'n reizen beginnen.
In Darwin zal ik eerst een weekje met de padres door brengen en samen zullen we de Northern Territory gaan verkennen, voor ik in Darwin als aupair zal gaan werken. Op naar nieuwe avonturen in alweer de derde staat van Aussie!

1. Anne Zwet:
    7 mei 2019
    Adembenemend mooi Dianne!! Leuk weer om te lezen! Succes met je busreis van 34 uur! Veel liefs!
  2. Oma joke:
    7 mei 2019
    oh oh wat prachtig allemaal ! en wat noch komen gaat ! geweldig de busreis zal even doorbijten zijn maar dat kan jij !en dan de Paps en Mams veel plezire
  3. Karin:
    7 mei 2019
    Wat mooi Dian!! Succes met de busreis!!
  4. Cindy:
    7 mei 2019
    Haha.... het is zo gaaf om via de blogs een preview te hebben van wat wij allemaal nog gaan zien. De tips voor Sydney waren alvast too! Wat een prachtige foto's weer 😃. Succes met de lange busreis. Xxxxx
  5. Padre:
    7 mei 2019
    Hoi dian, beloofd wat, nu al enorm veel zin in. De tip voor de Baxter Inn in Sydney was top, een bar waar je snel teveel whiskey drinkt 😍, maar zonder tip nooit zou kunnen vinden. Tot over een paar dagen