Mekong Madness; motorbike tour

9 september 2019 - Mekong Delta, Vietnam

Zo, net terug van de Mekong Madness motorbike tour met Flipside hostel.

Gisteren begon de tour vroeg, 6:15 In flipside hostel voor een ontbijtje voor we naar de bus zouden vertrokken. Met de bus was t een kleine twee uur naar het hotel waar onze scooters klaar stonden en daar kon de we ook gelijk kennis maken met Vietnamese koffie! Eenmaal op de scooters kon de tour beginnen door de Mekong delta. Langs de rivier, kleine dorpjes, maar ook grotere dorpen en dwars door de jungle. Ik reed niet zelf trouwens, dus kon goed foto's en video's maken. Er waren niet veel stops, behalve voor een heerlijke lokale lunch en bij een Vietnamese familie die zelf sugarcane juice kweekt. De juice was niet zo'n groot succes, maar wel lokale vrienden gemaakt! :P
Na de sugarcane juice was het nog een klein stukje naar de homestay aan de rivier waar we de nacht zouden doorbrengen. Echt een idyllisch plekje, een prachtige sunset en heerlijk eten. We waren allemaal echt even in paradise! Er was zelfs een zwembad om even af te koelen en na het eten heerlijk te chillen met biertjes en rijstwijn. Erg geslaagde eerste dag van de tour!

De tweede dag begon met een ontbijt aan het water om daarna met de boot de Mekong rivier zelf op te gaan. Goede start van de dag, wind in de haven, muziekje aan en goed gezelschap. Ik heb zelf ook de boot een stukje bestuurd onder toeziend oog van onze Vietnamese captain. Later zijn we met kleinere bootjes van de grote rivier afgegaan, waardoor je echt door de jungle vaart.
Na de boottocht ging we weer verder met de scooters. Vandaag waren er niet heel stops om veel over te vertellen, maar het was vooral heerlijk om door de omgeving te crossen. En bij de lunch een echte Vietnamese (veggie) Pho geproeft!
Rond een uur of 3 waren we weer terug bij het hotel om de scooters in te leveren en was het alweer tijd voor de busreis terug naar Ho Chi Minh City. Na nog een afsluitend diner in HCMC met (een deel van) de groep ga ik zo naar de nachtbus naar Da Lat. Op naar het volgende avontuur!

1. Padre:
    9 september 2019
    Het blijft gewoon genieten, heerlijk hoor😍😍
  2. Oma joke:
    meisje wat maak jij veel mee ! wat een jaar !liefs Oma Joke Xxxxxx
  3. Cindy:
    9 september 2019
    Wat een heerlijke manier om de omgeving te verkennen, op de scooter en per bootje. En een prachtig gebied zo te zien! Goeie reis naar nieuwe avonturen in Da Lat. Xxxxx
  4. Gea:
    12 september 2019
    Geweldig! Grappig: Bart moet nu op school een aantal dingen opzoeken over Vietnam!
    Met welke munten betaal jij je ( veggie ) pho? Wat is dat eigenlijk?
    Geniet er in ieder geval nog van😘😘