Melbourne & Phillip Island

4 september 2019 - Melbourne, Australië

De laatste blog vanuit het prachtige, heerlijke, relaxte en nieuw-thuis Aussie. Vanuit Melbourne, de laatste stop in Aussie. De eerste dagen na de Grampians&Great Ocean Road tour ben ik met de mensen van de tour die nog in Melbs waren de stad weten verkennen. Free walking tour, struinen (en keihard verdwalen) in de CBD op zoek naar een rooftopbar, Queen Victoria Night markets en drankjes doen bij een van de vele bars met live muziek. Melbourne is een stad met een enorm relaxte en creatieve vibe over zich. Het stikt er van de straatmuzikanten, art markets en muzikanten en bandjes die hun muziek laten horen op deze markten en in bars. Daarnaast is Melbs de trotse eigenaar van de, op drie na in de wereld, meest hipster buurt, Fitzroy, waar mijn hostel 'toevallig' zat... denk coffeebars, vintageshops en vegan food overal. Ja, ik heb me uitstekend vermaakt in Fitzroy en in the Nunnery hostel! 😊

De derde dag in Melbourne stond m'n laatste georganiseerd tour op de planning, een dagtour naar Phillip Island. Om 10 uur werden we opgehaald van de meetingpoint en na de 'morning teastop' in Torridon, kwamen we bij Maru wildlifeshelter, voor velen op de tour de eerste kennismaking met koala's, kangaroos en dingo's. Maru is van oorsprong een rescuecentre, maar nu is het ook een soort kleine zoo, waar je op de foto kan met de dieren (niet gedaan) en de kangaroos kan voeren (wel gedaan 😊). Na de lunch bij Maru gingen we dan echt Phillip Island op en startte we met een heerlijke, en winderige, coastal walk over Woolamai Beach. De volgende korte stop was bij de Moto GP Track, voor we bij Nobbies Discovery Centre aankwamen. Hier was een boardwalk langs vulkanische kliffen. Heel spectaculair om de golven hier op in te zien slaan! Er was een mogelijkheid hier om Sealions te zien, maar de guide bekende later, ietwat schuldbewust dat ze op een eilandje verder zaten en je ze waarschijnlijk alleen met de (betaalde) verrekijker kon zien... anyway, blij dat ik ze op Kangaroo Island van dichtbij heb gezien!
De laatste stop na het Discovery Centre was waar de tour om draaide; de Penguin Parade na de zonsondergang. Op Phillip Island woont een grote kolonie van Fairy Penguins, die elke avond het eiland op komt via het strand om uit te rusten van de jacht overdag. Om ervoor te zorgen dat de rangers de penguins kunnen blijven beschermen, kunnen toeristen dit fenomeen tegen breaking bekijken vanaf het strand (wel in een afgebakend stuk om de penguins niet te storen). Anyway, na lang wachten in de kou (want, nog steeds winter) zagen we de eerste groepjes penguins voorzichtig gluren of de kust veilig was om vervolgens met z'n allen over het strand naar de veilige beschutting van de duimen te rennen (aka. hobbelen). We hadden een topplek, helemaal vooraan en aan de zijkant waar de penguins langsrennen! Later op de boardwalk terug naar het visitor centre konden we ze eigenlijk nog beter zien omdat je ze dan van dichter bij kan zien. Daarbij kan je ze ook goed horen met hun gequack...
Helaas heb ik van deze bijzondere ervaring geen foto's, omdat het licht van onze camera's en telefoons te fel is voor de zeer gevoelige ogen van de penguins. Jullie sullen me dus op m'n woord moeten geloven... 😜

Het laatste weekend in Melbourne en in Aussie begon met een bbq en goon in het hostel, waarbij ik m'n partypartner in crime van de USA heb ontmoet met wie ik zaterdagavond het Fitzroyse nachtleven onveilig heb gemaakt en zondag een Sunday Funday op de Bohemian Market heb gehad.
De rest van de tijd in Melbs was heerlijk met musea, vintageshops, koffietjes en food in Fitzroy en een beachwalk bij St Kilda. Niet veel interessants te vertellen, maar wel lekker het leven van de Melbournians uitgeprobeerd!

Dit jaar in Aussie was amazing en absoluut meer dan een reis. Zoals ze bij de blog van Nationality Unknown zeggen; "It's a life in a year". Ik heb zoveel geleerd, mooie ervaringen gehad en geweldige dingen mogen zien. Maar bovenal zijn het alle prachtige mensen die ik dit jaar heb ontmoet in Sydney, op de Eastcoast, in Darwin en in de Outback en het zuiden, die dit jaar onvergetelijk hebben gemaakt.
Thank you Australia, for everything and for giving me a new home to keep in my heart! 🇦🇺❤

1. N j caffa:
    4 september 2019
    ik lees alles erg mooi NICO !!
  2. Cindy:
    4 september 2019
    Wat een waanzinnige reis is dit geweest! Letterlijk en figuurlijk 😃
    Heel trots op jou, D!! 😘😘😘
  3. Oma Kitty:
    4 september 2019
    Lieve meis een reis om NOOIT te vergeten en dan kom je straks weer in het koude regenachtige holland . Maar om elkaar weer te zien is ook heel fijn. Heel veel liefs van Oma uit het natte Dreischor dikke pakkerd en tot de 26e xxxxxxxx
  4. Valérie:
    Je bent een topper D!!😘😘😘
  5. Karin:
    4 september 2019
    Wat geweldig dat je zo’n fijn jaar hebt gehad Een ervaring die je altijd mee zal dragen Tegelijk fijn om je bijna alweer in het echt te kunnen zien Wij kijken naar je uit!!! Xx
  6. Oma joke:
    6 september 2019
    lieve schat voorbij je jaar Aussie wat heb je genoten ! en nu nog 3 weekjes vakantie en dan ben je weer bij ons heeeeeerlijk !tot gauw schat knuffel Oma Joke xxxxxx