Surfers Paradise & Brisbane

29 maart 2019 - Brisbane, Australië

Daar zitten we weer, in de Greyhound bus, dit keer op weg naar Noosa! De afgelopen week ben ik in Surfers Paradise en in Brisbane geweest.

Surfers Paradise was leuk om gezien te hebben, maar honestly, als je ooit een party-en-strand-vakantie in Spanje hebt gehad, heb je Surfers Paradise ook gezien. Torenflats als hotel, strand, rijke mensen en partygangers. Hier was ik 2 nachtjes en dat was meer dan genoeg. Het hostel was wel echt prachtig en pal naast het busstation, dus niet veel gesjouw met de backpack.

Dinsdagochtend ben ik verder gegaan met de bus naar Brisbane. Waar ik van tevoren niet veel goeds over deze stad had gehoord (saai, 2 nachten is meer dan genoeg, enz) heb ik deze stad, in de korte tijd dat ik er was, in m'n hart gesloten. Het begon al met het hostel, wat een stukje met de bus en te voet was, maar met een super sfeer en leuke mensen. Het was net een shared flat met een huiskamertje, keukentje (& netflix) op elke floor. Het was Dan ook erg makkelijk om contact te leren omdat iedereen na een lange dag in het huiskamertje was voor netflix&chill. De 1e middag heb ik heel Brisbane middels een route van t hostel verkend en dat Netflix&chill was dus erg welkom die 1e avond! Kijk vooral de foto's van mn exploring session door Brissie!

De 2e dag wilde ik naar Lone Pine Koala Sanctuary, maar de weergoden waren dat niet met me eens, aangezien het goot van de regen. Ah fijn, na heel wat getwijfel uiteindelijk een cultureel dagje er van gemaakt en naar het Museum of Brisbane geweest en meer geleerd over de history and present van deze stad!

Gisteren was het iets beter weer en ben ik er vroeg op uitgetrokken om naar Lone Pine te gaan! Dit was echt geweldig! Lone Pine is van origine een koala sanctuary, maar ze hebben veel meer van Australia's bijzondere wildlife! Dingo's, kangaroos, koalas, kookaburra birds, crocs en cassuaries, maar ook hebben ze bijvoorbeeld een show met sheepdogs om te laten zien hoe man's best friend in Australie helpt bij de schapenhouderij! Ik kan nog veel meer vertellen maar de foto's geven een veel beter en mooier beeld van deze dag!

Gisteravond het nachtleven van Brissie verkend en vanmorgen mn backpack ingepakt en gechilld in t hostel tot het tijd was om de bus te pakken. De volgende stop is dus Noosa, met als hoogtepunt morgen een driedaagse jeeptour over Fraser Island. Dan ben ik dus waarschijnlijk internetloos, dus vandaar nu alvast deze blog. Na Fraser Island blijf ik nog tot 7 april in Noosa en daarna ga ik naar Town of 1770 voor 12 dagen om daar in een hostel te werken voor m'n accomodatie en het surfen weer eens te proberen!

Hoe is het in Nederland? :)

1. Cindy:
    29 maart 2019
    Wat een timing! Ik dacht voor de zekerheid even je blog checken.... plopt er net een nieuwe op! Goeie reis naar Noosa, meis, en nu je nog WiFi hebt alvast een fantastisch weekend op Fraser Island gewenst. Volgens mij zien de weersvoorspellingen er goed uit. Wordt een mooi Bday tripje! Xxxxxx
  2. Valérie:
    Veel plezier dit weekend!! Leuk bloggie weer! Spreek joeee! Liefs
  3. Oma joke:
    29 maart 2019
    Oh lieverd het gaat nu echt gebeuren ziet er fantastich uit een heel fijn weekend ! oma joke Xxx
  4. N j caffa:
    29 maart 2019
    veel plezier dit weekend ! groet oom nico
  5. Netty de Vries:
    31 maart 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag in het verre Ausi en dat we nog maar veel blogs mogen lezen.