Sydney-life

13 december 2018 - Sydney, Australië

G’day mates! :P

Daar ben ik weer met een blogje! De laatste keer was vlak voor m’n eerste trial shift in de week na mijn graduation, toen ik nog in Cambridge Lodge hostel zat.

Inmiddels ben ik een heel aantal interviews en trial shifts verder, ben ik ingetrokken in m’n shared flat midden in het centrum en heb ik een baan gevonden bij The Grand Hotel van Merivale!

Een kort blogje omdat mijn weken niet heel spannend zijn geweest. Vorige week bestond vooral uit solliciteren, een group interview bij Merivale en een interview bij een andere bar in Surry Hills, gevolgd door twee trial shifts. Daarnaast ben ik nog op interview geweest bij een hospitality agency, wat een beetje lijkt op JMW, maar hier wilden ze dat ik een compleet nieuwe outfit ging aanschaffen voor ik ook nog maar een dienst had gedraaid. Dus na een aantal winkel af te zijn gedaan, heb ik gezegd ‘so long’ en ben ik voor Merivale gegaan, waar ik op dat moment al aangenomen was!

Vanmiddag is mijn eerste echte shift bij The Grand Hotel en morgen ook. Daarnaast heb ik maandag en dinsdag twee verplichte (en betaalde) bartender courses van Merivale!

Verder is het hier lekker relaxed, maar niet heel spannend. Ik ben veel met vrienden van de EBS course op stap geweest, pool competitions en afgelopen weekend met Kathrine en James naar Bondi geweest, gevolgd door een BBQ bij Kathrine thuis met haar huisgenoten! Erg gezellig met een zonnetje in de tuin, biertje erbij, lekker eten en gezellige mensen. What more do you need right?!

Verder heb ik al een aantal plannetjes voor kerst. Zo heb ik op kerstavond tickets voor een boatcruise en ga ik op eerste kerstdag met andere dutchies op Tamarama Beach barbecueën!

Vanmiddag dus beginnen met werken en geld verdienen voor mijn traveladventures along the eastcoast. Afgelopen dinsdag ben ik met een van mijn flatmates naar een informatiebijeenkomst van Greyhound geweest (gratis koffie en gratis snacks, heeeuuuuh!) en ik krijg steeds meer zin om te gaan reizen in dit prachtige land! Voor nu is de planning om december, januari en februari keihard te werken in Sydney en geld te verdienen en dan rond maart richting Byron Bay en de rest van de Eastcoast, om dan in mei in Cairns aan te komen. Begin mei wil ik dan naar Uluru met m’n ouders die dan inmiddels ook Downunder aangekomen zijn en dan zal ik beginnen met m’n drie maanden farmwork, om in ieder geval de mogelijkheid te hebben om m’n Second Year Visa aan te vragen. Daarnaast verdient het ook niet slecht, dus een andere optie is om hier in Australië nog even flink te cashen en dan verder te reizen in goedkopere landen in Azië of Zuid-Amerika.

Nou ja, niks is in beton gegoten gelukkig, dus we zien het allemaal wel!

Hoe is het bij jullie? Al lekker veel kerstliedjes op de radio? :P

Ik mis jullie en mijn gekke, kleine landje!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Padre:
    13 december 2018
    Hoi dianne, klinkt weer als enorm genieten, enne.... second year? Moeten madre en padre in 2020 weer down under, 😀😀👍👍
  2. Cindy:
    13 december 2018
    Mis jou ook, meis! We zullen vast veel aan je denken met de feestdagen 🌲
    Veel succes in t Merivale en tot gauw 😘😘😘
  3. Oma joke:
    14 december 2018
    lieve schat wat mis ik je ook zeker nu ! niet langer weg blijven hoor knuffel Xxxxx
  4. Wim:
    17 december 2018
    Leuk om weer even wat van je te lezen en te zien dat het goed gaat daar.
  5. Oma Kitty:
    22 december 2018
    lieve schat , ik wens je heel gezellige kerstdagen en een heel gelukkig en gezond nieuwjaar. ik geniet elke keer van je blogs en ik wens je het allerbeste en veel liefs. Oma Kitty