Ubud & Seminyak; back on Bali

26 juli 2019 - Seminyak, Indonesië

Aaaaand there's the next one, een nieuw blogje en de laatste vanuit Indonesië!

Na de boot van Nusa Penida naar Sanur, hebben we een taxi genomen naar Ubud, een stad die we eerst dachten om over te slaan, maar waarvan we uiteindelijk ontzettend genoten hebben. Bij aankomst ingecheckt in ons prachtige homestay, Narendra guesthouse, letterlijk achter een familiehuis, waar kinderen, ouders en oma woonden en werkten. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet zijn we op de Ubud market beland, waar we goed hebben geoefend met afdingen voor leuke souvenirs voor onszelf en het thuisfront! 'S avonds hebben we een warung op de eerste verdieping gevonden met uitzicht op het gezellige straatleven van Ubud.

De tweede dag zijn we vroeg opstaan en na een ontbijtje voor ons huisje zijn we op weg gegaan naar de Campuhan Ridge walk. Dit is een wandelpad in Ubud door de jungle en de rijstvelden. Echt prachtig met ongeveer 100 kleuren groen om je heen! Aangezien we heen en terug al snel een kilometertje of 8 gelopen hadden, begonnen de maagjes op een gegeven moment wel van zich te laten horen, dus zijn we op zoek gegaan naar lunch. En wat voor een! Het restaurant was helemaal in traditionele bouwstijl en sfeer en het eten (gadogado) was heerlijk! Na de lunch vonden we het tijd voor wat ontspanning en konden we bij een salon diezelfde middag nog terecht voor een manicure met spa treatment voor slechts 15,-. Genieten! Voor het diner hadden we geen zin meer om heel ver te lopen, dus zijn we dichtbij de homestay gebleven om na het eten zo ons bedje in te rollen.

Dag 3 was tevens onze laatste dag in Ubud, dus hebben we een scootertje gehuurd om nog zoveel mogelijk te kunnen doen. En of dat gelukt is! Val is inmiddels een ware scooterexpert in Indonesië en scheurt overal naartoe (Watch out, Den Haag! 😎)! De eerste stop was Tegalalang, een gebied dat je waarschijnlijk wel eens op 'the gram' voorbij hebt zien komen; uitgestrekte rijstterrassen met duizend kleuren groen. Ook hier in Bali weten ze hoe ze Instagram moeten gebruiken, want overal in het gebied vind je schommels en romantische zitjes om foto's te maken. Na zelf ook de nodige nieuwe insta-foto's te hebben gemaakt, zijn we na een mierzoete ijsthee weer verder gegaan, naar een watertempel. Jahaa, we hebben toch nog een beetje cultuur gesnoven hier op Bali, naast de culinaire cultuur, maar we waren er wel snel over uit dat de culinaire cultuur uitproberen meer bij ons past... 🤗 Niet veel later zijn we dan ook weer gespot bij een heerlijk tentje op de weg naar Ubud voor de nodige energie.
Als laatste zijn we namelijk op zoek gegaan naar een aantal watervallen aan de andere kant van Ubud. Ten eerste de Kanto Lampo waterval. Deze was mooi om te zien, maar het was vrij druk en er leek bijna een soort insta-fotoshoot gaande van 1 meisje, dus hebben we het na de verplichte foto's voor gezien gehouden hier. De volgende waterval waar we naartoe wilden, heette Tibumana, maar hier zijn we nooit beland. Wel zijn we bij de Goa Rang Reng waterval gekomen, wat een secret spot bleek te zijn, waar ongeveer 4 toeristen per dag komen. We moesten met een lokale gids , wadend en zwemmend door de rivier naar geheime watervallen toe. Toen we onze spullen moesten achter laten, hadden we helemaal iets van 'waar worden we in hemelsnaam naartoe gebracht', maar het eindpunt (en de foto's die de gids had gemaakt) was het zo waard! Op een idyllisch plekje hebben we onder de watervallen gelopen en er was wederom een schommel om het effect compleet te maken. Zo zie je maar, soms moet je afdwalen van het oorspronkelijke plan om nog mooiere en unieke dingen mee te maken!

Woensdagochtend zijn we, na wederom een heerlijk ontbijt, met de taxi naar Seminyak vertrokken. Deze konden we ook nog delen met twee andere backpackers, dus gezellig en voordeliger voor iedereen. In Seminyak hebben we niet veel bijzonders gedaan behalve ontbijttentjes uitproberen, op het strand liggen en keihard chillen. Wel zijn we woensdagavond in een luxe restaurant beland waar we uit de band zijn gesprongen en voor wel 27 euro per persoon hebben genoten van een driegangendiner...
Gisteravond op het strand gegeten en vandaag een laatste ochtendje van de zon genieten voor we naar de airport gaan.

Deze drie weken in Indonesië waren onvergetelijk en ik ben ontzettend blij en dankbaar dat ik dat met mijn lieve vriendinnetje heb mogen meemaken. Maakt het straks misschien even moeilijk op het vliegveld, maar daardoor weet ik wel waarom ik mijn vlucht terug naar Nederland heb geboekt. Ik kan me overal ter wereld thuis gaan voelen, maar thuis is pas echt als ik jullie, al m'n lieve familie en vrienden, om me heen heb!

1. Cindy:
    26 juli 2019
    Ha meis, wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten van Bali en de andere eilanden en met elkaar. De kleuren van de rijstvelden zijn echt ongelofelijk, hè! Allebei een heel goeie terugreis gewenst en op naar het volgende avontuur! Xxx
  2. Padre:
    26 juli 2019
    Hoi dian, fijn dat jullie zo blijven genieten van de cultuur en gezien de foto’s vooral de eetcultuur😜. Goede terugreis beide! Xxx
  3. N j caffa:
    26 juli 2019
    Met oom Nico Diane ik lees ale verhalen !!
  4. Karin:
    Hi Dianne Wat een prachtige foto’s Veel plezier weer in Down Under X
  5. Oma joke:
    26 juli 2019
    lieve schat wat waren dit 3 mooie weken en wat gezellig met Val !knuffel Oma Joke xxxxxxx
  6. Gea:
    30 juli 2019
    Prachtig allemaal, maar dat culinaire aspect van deze reis spreekt mij bijzonder aan😋😋😋😜.
    😘