Au-pair life in Darwin & verdere plannen

9 juni 2019 - Nightcliff, Australië

Heee leuke mensen!

Daar ben ik weer met het volgende blogje, opnieuw vanuit Darwin in de Top End van de Northern Territory. Dit is een wat korter blogje dan tijdens het reizen, want ik ben gewoon, net als jullie, aan het werk, alleen dan in een prachtig subtropisch paradijs dat Noord-Australië heet… :P

Ondertussen ben ik alweer drie weken aan het werk als aupair bij de familie in Nightcliff en hoewel het in het begin even wennen was, zeker met de kleine, gaat het steeds beter en leren de kinderen en ik elkaar steeds beter kennen.

Daarnaast is er hier in Darwin een redelijk grote community van andere aupairs, waarmee we leuke dingen doen zoals ladiesnight op de donderdag, uitstapjes naar de Mindil Markets voor prachtige sunsets, didgeridoo muziek en eten, slenteren door de mall en koffietjes aan de Foreshore in Nightcliff. Daarnaast ben ik hier ook weer even wat beter bezig met sporten en deze maand kan ik met een andere aupair mee naar de gym voor de lesjes Bodypump. Heel lekker, had het echt gemist!

Daarnaast is het ook erg leuk om samen naar activiteiten voor de kids te gaan, zoals Storytime in de plaatselijke bibliotheek. Leuk voor de kinders om naar de verhaaltjes te luisteren en samen te spelen in de speeltuin, terwijl wij gezellig met elkaar kunnen bijkletsen en nieuwe plannen kunnen maken :D.

Omdat ik nu weer even op een plek zit, heb ik ook weer meer tijd om na te denken en tijdens de drie weken dat ik hier nu zit, kwam bij mij steeds vaker het gevoel dat ik klaar ben in Australië. Ik heb hier enorm veel mooie ervaringen gehad, prachtige mensen ontmoet, nieuwe vrienden gemaakt en heel veel inzichten en ontwikkelingen mogen doormaken (ik ga ze hier niet allemaal delen, want dan wordt het een blog van 3 jaar :P). Maar ik merkte dat ik ook steeds meer het gevoel kreeg dat het goed is geweest hier en dat ik klaar ben om weer naar Nederland te gaan. Vorige week heb ik dan ook de daad bij het woord (gedachte?) gevoegd en mijn terugticket geboekt. Voor nu is de planning als volgt: Tot en met 7 juli zal ik hier in Darwin aan het werk zijn, waarna ik voor drie weken naar Bali ga met Val! :D Heel veel zin in! Daarna zal ik nog een ruim weekje in Darwin zijn (bij m’n aupair gezin) en op 6 augustus zal ik beginnen met een reis van 4,5 week naar het zuiden van Australië, langs Uluru, Adelaide en ten slotte Melbourne. Vanaf Melbourne zal ik op 5 september naar Vietnam vliegen waar ik nog drie weken ga vertoeven om op 26 september weer voet op Nederlandse bodem te zetten.

Nou, dat was het weer voor dit blogje! Hoe is het in Nederland? Allemaal de storm overleefd? :P

1. Cindy:
    9 juni 2019
    Hi D, het is zo leuk om je blog te lezen en tegelijk de beelden in mijn hoofd te hebben van de mooie plek waar je nu zit omdat we bij je langs zijn geweest! Ik vind het een heerlijk vooruitzicht dat je weer naar Nederland komt 😃 en dat je voor het zover is nog uitgebreid de tijd neemt om echt alles van Australië te zien wat je wilde zien en ook nog Vietnam als toetje. Volgens mij heb je echt alles eruit gehaald wat erin zat het afgelopen jaar. Trots op jou, meis! Xxx
  2. Padre:
    9 juni 2019
    Hi dian, nog mooie reizen in het vooruitzicht, heerlijk. Blijf er lekker van genieten, gaan wij alvast lekker genieten van het moment in september😜😜
  3. Niene:
    9 juni 2019
    Weer een leuke blog Dian, lekker genieten daar! Wat goed dat je nu zo goed bezig bent met sporten en met de community!! Kan stiekem niet wachten tot je weer terug bent, maar eerst lekker volop genieten van alle avonturen❤️❤️💯

Liefs Jeanine
  4. Oma joke:
    10 juni 2019
    Lieve Dianne fijn weer wat van je te horen !Oma Kitty logeert bij me en we vinden het heerlijk dat je weer naar huisje komt !geniet nog van alles wat je gaat doen en een dikke knuffel van de Oma"'sXxxxxxxxx