Agnes Water/Town of 1770

20 april 2019 - Agnes Water, Queensland, Australië

Daar ben ik weer, met nieuwe avonturen, deze keer vanaf Agnes Water! Hoewel avonturen een groot woord is voor een plaatsje dat bestaat uit 2 kruispunten, 1 naar Town of 1770 en 1 naar het strand... Toch heb ik hier twee weken vertoeft als staffmember van het hostel Cool Bananas! Elke dag 2 uurtjes werken (laundry) in ruil voor gratis accomodatie, best een prima deal! Daarnaast kon ik goedkoper mee met tours en kon alle staff gratis mee met de surflessen als er voldoende plek in de auto was.

De eerste week heb ik dus een surflesje meegepakt, heb ik heerlijk gechilld op de main beach en goeie gesprekken gehad met mede dutchies en andere backpackers! Ook ben ik met de Sunset Discovery Tour meegeweest. Met een true Aussie guide hebben we alles verkend wat er te verkennen valt in Agnes Water en Town of 1770. De Paperbark forest, waar je een boardwalk kan doen over de swamp waar alle papierbomen in groeien. Ik zag swamp, maar het gebrek aan water in de wereld heeft ook hier toegeslagen want we waren vooral aan het stenen springen over droog gras... 😅
De volgende stop was de Horizons Kangaroo Sanctuary, waar een ouder koppel jonge joeys opvangt als hun moeders bijvoorbeeld zijn aangereden. Heel leuk, vooral omdat ze gewoon vrij rondlopen en ze uiteindelijk weer in het wild worden losgelaten. Hier zie je ook goed hoe gentle de kangaroos zijn, want ze eten letterlijk uit je hand, poseren voor de foto en vinden het heerlijk om gekroeld te worden!
Na de kangaroos zijn we verder gereden naar Town of 1770 waar we een kleine wandeling hebben gemaakt over het national park waar Captain Cook aan land is gegaan. Ik snap het wel, want als je het uitzicht ziet daar, zou ik ook denken 'Hier kan ik wel wennen...'. Bij het strand waar het officiele monument staat hebben we vervolgens met een wijntje van de prachtige kleuren van de sunset genoten!
Prachtige tour!

De rest van de tijd hier was eigenlijk vooral heerlijk relaxed en niet heel spannend. Brekkie, laundry en dan chillen met travelmates op het strand of in het hostel. Donderdag ben ik voor het laatst meegeweest met de surfles en dat ging ineens super, ik had het ineens door ofzo! Helaas kan er verder naar boven niet meer gesurft worden vanwege het Great Barrier Reef, stingers en sharks, maar dit belooft wat voor op de reis naar Bali straks met Val! 😁

De volgende stop is Airlie Beach waar ik een zeiltour naar de Whitsundays ga doen! Vervolgens Cairns met een duiktrip naar het Great Barrier Reef en een 2daagse trip naar het oudste regenwoud ter wereld, de Daintree forest. En een koningsdag feestje in Cairns met andere Dutchies kan natuurlijk ook niet ontbreken!

Fijne Pasen iedereen & geniet van het heerlijke lenteweer daar!
Cheers from Downunder!

1. Cindy:
    20 april 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer en toch best veel te vertellen over een plek met 2 kruispunten! Wat een bijzonder land is Australië. Je hebt al zoveel mooie dingen gedaan en beleeft en steeds heb je weer nieuwe mooie trips in het vooruitzicht 🦘.
    Goeie reis naar Airley Beach! Xxxxx
  2. Oma joke:
    20 april 2019
    hoi meisje het is weer geweldig wat je allemaal meemaakt en wat nog komen gaat wat leuk dat je met Valerie naar Bali gaat nog heel veel plezier !veel liefs Oma Joke Xxxxxx
  3. Karin:
    Hi Dian
    Wat leuk om op afstand zo met je mee te kunnen reizen. Super!! Veel plezier Liefs xx
  4. Padre:
    Hi dian,
    Wat schrijf je toch gaaf! Net of je er al zelf bent. Blijf heerlijk genieten en ben benieuwd naar je avonturen in het nieuwe gedeelte van Australië het great barrière rif😍😍
  5. Cindy:
    21 april 2019