Noosa

7 april 2019 - Noosa Shire, Australië

Hi folks!

Daar ben ik weer, live vanaf het Greyhound busstation in Noosa, met een nieuw blogje van de belevenissen in Noosa.

Na Fraser Island had ik nog 2 gratis nachten in Nomads hostel en de 1e avond dat we terug waren hebben we een goeie Fraser Island after party gehad met drankjes en nog meer dansjes! Ook leuk; 2 vrienden van de EBS course waren die avond ook in Nomads! EBS-reunion vs. Fraser-island-afterparty!

De volgende dag ben ik richting het strand gegaan omdat er een coastal walk zou zijn. Dit bleek niet alleen een coastal walk te zijn, maar een gigantisch national park, waar ik uiteindelijk 4 uur heb rond gehiket. Prachtige doorkijkjes, vergezichten, panorama-views, dolfijnen en meetings met bekende en (nog) onbekende andere backpackers. Uiteindelijk bijna de hele coastal walk afgehiket en bij het punt waar de dolfijnen zich lieten zien, een andere duitse backpacker ontmoet. Met haar ben ik het stuk door het bosgedeelte van het national park terug naar Noosa gelopen. Weer terug in Nomads de laatste avond in de bar gehad met de mensen van mijn Fraser groep, aangezien zij de volgende dag weer verder zouden gaan.

De volgende dag ben ik naar mijn andere hostel gegaan, YHA Halse Lodge. Een prachtig hostel, maar iets minder gezellig qua activiteiten en nightlife. De rest van mijn drie dagen Noosa was er veel regen, maar gelukkig, tussen de buien door, toch nog lekker van het strand kunnen genieten. Daarnaast lekker een aantal workouts gedaan en gister naar de Eumundi Markets geweest. Deze markt bestaat dit jaar 40 jaar en is in 1979 begonnen met 3 standjes. Inmiddels zijn dat er ruim 300, maar de vibes zijn nog steeds heerlijk relaxed en een beetje hippie (:D). Hier heb ik heerlijk een paar uurtjes rondgestruind, met honden geknuffeld, een beetje Nederlands geproefd met little dutch pancakes (poffertjes :P) en gewoon een heerlijk ontspannen ochtend gehad!

Gisteravond was m'n laatste avond, maar ik kreeg ineens de vraag of ik niet bij een meet&greet van het hostel wilde aanschuiven. Lekker op tijd, YHA.... 😅. Maar goed, er was free wine, dus helemaal prima! :D Nog even gesocialized met wat andere backpackers, en later met het thuis front in Amsterdam!

En nu weer op naar de volgende bestemming; Town of 1770, waar ik tot 20 april ga werken voor accomodatie in het hostel Cool Bananas. En ondertussen surflessen nemen in het laatste plaatsje waar het kan voor het Great Barrier Reef begint en 1770 zelf ontdekken. Cheers from Downunder!

1. Cindy:
    7 april 2019
    Wat een prachtige plek en als ik de foto's op Google wordt Town of 1770 alleen nog maar mooier! Wat leuk dat je mensen van de EBS course bent tegen gekomen! Goeie reis vandaag en werk ze in Cool Bananas. Klinkt vrolijk! ;-)
  2. Oma joke:
    7 april 2019
    hoi lief !weer je blog gelezen iedere keer weer leuk en steeds mooier lieve schat knuffel Oma JokeXxxxxx
  3. Wim:
    Let's go Bananas!!