Mission Beach

4 mei 2019 - Mission Beach, Australië

Iets sneller weer een blogje deze keer, omdat ik maar 2 nachtjes in Mission Beach zat. Wat een prachtig plekje is Mission Beach! Ik zat hier in Jackaroo Treehouse hostel en technisch gezien ligt dit hostel niet in Mission Beach, maar in Bingil Bay.

De eerste dag heb ik de omgeving verkend en ben ik gewoon gaan lopen richting het strand. Dat bleek nog best een eind te zijn, maar je loopt midden door het regenwoud, dus geen verkeerd plekje voor een hike. Eenmaal op Bingil Bay Beach was ik de enige, dus heb hier gewoon maar even gezeten en geluisterd naar de geluiden van de rainforest...

Het eerste dagje was dus niet heel spannend. Stukje hiken, chillen in het hostel en savonds gezellig de bar in om m'n nieuwe Mission-Beach-travelmates te leren kennen!

Dag 2 was een stuk avontuurlijker, omdat er White Water Rafting op de Tully rivier op de planning stond!

Om 8 uur werden we opgehaald van het hostel en na het verplichte papierwerk in Mission Beach (basically dat het niet de schuld is van de organisatie mochten we dood gaan :P) konden we op weg naar het beginpunt waar de rafts al klaar lagen. De Tully river waar we op zouden raften, is dezelfde rivier als waar over 1,5 week de world championships in white water rafting plaatsvinden trouwens! We hebben het Canadese dan ook al voorbij zien komen om te trainen.

Ik zat in raft 4 met 5 Britten en onze Costa Ricaanse guide Alvaro, die ook mee gaat doen aan de world championships als Master Rafter. Hoewel het raften in het begin even wennen was en ook best af en toe spannend, kregen we als team al gauw de smaak te pakken! Op aanwijzing van onze guide peddelden we door alle rapids heen en langs verschillende andere rafts! Kreeg echt weer even het competitieve gevoel van tijdens een roeiwedstrijd! :P

Het raften was geweldig en het gevoel dat je krijgt tijdens de afdaling van een rapid (wild stuk in de rivier of zelfs een waterval) is echt een kick! Daarnaast werden we door onze guide ook regelmatig gewezen op de prachtige omgeving van rainforest en bergen waar we door heen voeren. Een vermoeiende, maar heerlijke dag! Kijk vooral de foto's terug, want die zijn veel leuker dan het verhaal erover!

Na het raften waren we goed kapot, dus was het weer heerlijk chillen in het hostel en daarna nog gezellig met z'n allen bonden in de bar onder het genot van 1 (of 2...) drankjes.

Nu weer in de Greyhound op weg naar de laatste stop aan de Eastcoast; Townsville, van waar ik 2 nachtjes en 3 dagen Magnetic Island ga verkennen!

1. Karin:
    4 mei 2019
    Hi Dian Heerlijk om weer te lezen Leuk dat je ouders al richting down under zijn Fijne tijd samen X
  2. Cindy:
    4 mei 2019
    Spannend, hoor, dat raften! Wij zijn inmiddels een stuk dichterbij, want we zijn net aangekomen in Sydney. Heerlijk ontspannen en vriendelijk sfeertje hier. Xxx
  3. N j caffa:
    4 mei 2019
    met nico ik volg het allen maal maar 1- 2 drankjes geloof ik niet maar geniet maar
    met vriendelijk groet NICO !!
  4. Oma joke:
    5 mei 2019
    hoe verder je reis ook gaat het word steeds mooier veel plezier met Paps en Mams !kusjes xxxxx