Next chapter arriving...

9 maart 2019 - Sydney, Australië

Holaaa people!

Tijdje geleden weer dat ik jullie heb gestalkt met een nieuw blogje! Februari was vooral werken, maar zeker ook leuke dingen. Deze maanden in Sydney is eigenlijk geen reizen, maar gewoon het leven met werk, leuken dingen met vrienden hier en misschien een date hier en daar… Vandaar dat het soms wat langer duurt voor ik er weer eens aan denk om een blogje te schrijven… :P.

Maar naast al het werken heb ik ook Sydney en New South Wales weer wat verder verkend. Zo ben ik met Kathrine (aka. Bluey) naar Palm Beach geweest, een van de mooiste stranden in het noorden van Sydney. De busreis duurt 1,5 uur en daarna kan je nog een half uurtje hiken naar de Lighthouse, maar als dan het uitzicht ziet aan alle kanten, is dat het zo waard! Na de hike hebben we een heerlijk stranddagje gehouden met zonnen en spelen in de golven! Feeling like a child again! :P

Een ander strand dat ik zelf heb verkend is Freshwater Beach. Dit is een wat kleiner strand, maar zonder honderden toeristen, zoals in Bondi en echt prachtig! Aan beide kanten heb je rotsen, waardoor je (rockclimbing) boven de zee kan zitten en just watch the waves go by… Was een heerlijk relaxte zondag!

Drie weken geleden ben ik samen met een Australische vriend naar de Hunter Valley geweest. Hij komt daar vandaan en had me uitgenodigd om mee te gaan toen hij een weekend naar z’n familie ging! Dit was een fantastisch weekend, met wijnproeverijen op kleine vineyards waar hij mensen kenden, bars in de hele omgeving waar hij gewerkt had, waar hij iemand kende met wie hij gewerkt had of waar hij vrienden ontmoette.

Dit was echt een heerlijk weekend, vooral ook om even wat anders dan Sydney te zien!

Maaaaaaaaar… het is bijna tijd om te gaan reizen! Dit weekend is mijn op een na laatste weekend in deze fascinerende stad, waar ik echt van ben gaan houden. Het is heel dubbel, aan de ene kant heb ik onwijs veel zin om te gaan reizen en de rest van dit prachtige land te ontdekken, maar aan de andere kant heb ik hier echt een leven opgebouwd met vrienden, werk en een huisje. Maar neemt niet weg dat alle voorpret van uitzoeken waar de reis heen gaat, hostels zoeken en mooie trips plannen de excitement wel laat groeien!

Het plan voor nu is om de oostkust van Australia van Sydney tot aan Cairns te gaan bereizen en vanaf daar door met de bus naar Darwin in the Northern Territory. De eerste stop is Byron Bay, waar ik een week zal blijven in een hostel letterlijk op het strand met gratis boogieboard om te lenen (voor de nieuwsgierigen; Backpackers Inn on the Beach). Na deze week zal ik verder gaan naar de Gold Coast en Brisbane (daar zit in Breeze Lodge, voor de nieuwsgierigen) en op 29 maart kom ik aan in Noosa, van waar ik zal vertrekken voor mijn birthday present aan mezelf; een driedaagse Jeeptour over Fraser Island! I can imagine there are worse ways to spend your 25th birthday… :D

Vanaf Noosa heb ik nog niks geboekt, dus dat ga ik tegen die tijd wel zien, maar ik ga in ieder geval naar de Whitsundays, Magnetic Island, the Great Barrier Reef en naar het Daintree Rainforest. Grote kans dus dat de reisblogs vanaf volgende week wat frequenter gaan verschijnen, omdat er simpelweg meer interessants zal gebeuren om over te schrijven dan werk… :P

Na Cairns zal ik dus op weg gaan naar Darwin waar ik m’n ouders zal meeten voor nog meer mooie trips door het Kakadu National Park. En ik ben bang dat daarna de geldzak weer aardig leeg is en dat er dus weer gewerkt zal moeten worden :P, wat waarschijnlijk farmwork in Northern Territory of Queensland zal worden.

Dat was het weer voor deze keer, hoe is het bij jullie in Nederland?

1. Cindy:
    9 maart 2019
    Hola chica, in Nederland eigenlijk een beetje hetzelfde ;-) werk, collega's, huisje, vrienden alleen dan zonder de spectaculaire stranden, rockclimbing en dat soort dingen. Gisteravond wel van een heerlijke wijnproeverij genoten!
    We kijken heel erg uit om Australië te gaan beleven en vooral om je daar te zien! Veel te lang geleden, meis. Xxxxx
  2. Oma joke:
    9 maart 2019
    Lieve schat wat een verhaal en wat ga je weer veel doen ! dat vriendje vind ik iets minder wat heerlijk dat je Pa en Ma bijna komen ze kunnen niet wachten hier is alles goed beleef iets minder dan jij veej liefs knuffej oma Joke xxxxxx
  3. Erwin:
    Hé Sheila,
    Byron Bay, Gold Coast, Backpacking.. brings back good old memories.
    Leuk om te lezen en zo te zien geniet je er lekker van!
    Watch out for the bleu octopus!
  4. Padre:
    10 maart 2019
    Hi chica, heerlijk weer om te lezen en over twee maanden dit land ook voor een stukje te beleven en als hoogtepunt Darwin waar we elkaar weer zien, kijk daar enorm naar uit. Veel knuffels van padre.